Hem aprovat els Pressupostos
Generals del 2013 a l’Ajuntament de Salem. Després de comentar-los amb la gent
del Bloc-Compromís de Salem, avui, ben prompte, ja estàvem a l’Ajuntament per a què la Secretària ens
donara explicacions d’aquelles coses que no teníem clares. L’atenció dispensada
ha estat perfecta. Després, ja en el Plenari, l’Alcalde ha acabat d’explicar
aquells punts que no ens havien quedat clars i ha acceptat aquells retrets que
li hem qüestionat. Finalment s’ha produït la votació: 5 vots a favor i dos en
contra. Bloc-Compromís hem votat a favor dels pressupostos, sobretot, perquè
ens pareixen sincers, estrictes i exigents alhora; millorables, per suposat, però els
hem vist treballats, seriosos, fruit de la preocupació perquè estem passant i hem volgut compartir i donar un altre vot de
confiança a l’equip governant.
No es pareixia justa la postura del PSOE que
sense saber ni de què anaven els Pressupostos, perquè no se’ls havien estudiat,
han votat en contra, cosa que ja portaven meditada i que ens ha fet
preguntar-los que argumentaren els motius del seu vot en contra, amb tots els
respectes i, sincerament, ens han decepcionat en la resposta perquè no eren
temes estrictes dels Pressupostos, sinó de política municipal a tractar en
qualsevol altre Ple i que s’haurà de tractar, com és la pujada de l’impost
industrial, donada la situaió en què s’està pagant el 0’4 % que és el mínim.
Fent un resum dels Pressupostos del 2013, que haurien d'estar penjats en la Web de l'Ajuntament, vindríem a destacar
Ingressos: 587. 048€.-
No hi ha cap Capítol
que ens cride l’atenció, pràcticament és una partida que no varia respecte l’any
passat: 563.090€ (558.074€ en 2012). Cal sumar una subvenció de la Diputació de
23.958€ que no estava pressupostada/sumada per error de l’excel i que Bloc-Compromís hem detectat repassant
els pressupostos, i així li ho hem fet saber a la Secretaria. Suma total: 587.048€
Despeses: 563. 090€.-
És
l’apartat on més desconformitat hem mostrat. La Secretària ens ha senyalat que
estaven fetes respecte a les despeses de l’any 2012, que hi havia partides que
no havien gastat tot el pressupost i que per tant s’havien consignat les
despeses fetes en l’any anterior. Cosa que no és d’estranyar, perquè tothom
anem amb por de gastar més del que pertoca i finalment resulta que no ens
gastem ni els diners assignats, que naturalment, passen a tapar forats d’altres
partides. Prendrem nota. En este apartat ens ha cridat l’atenció l’augment de 25.000€ en el
Capítol I: Retribucions bàsiques A1, complement
de destí, complement específic i Seguretat Social, però ahí no podem fer rs, és així i punt. Per altre costat, 10.000€
menys en Retribucions bàsiques Guarderia Infantil i Biblioteca, que també prene nota.
Capitol II: 3.000€ menys en despeses Guarderia i Biblioteca(manteniment,
material, activitats, etc) però la Secretària ens ha assegurat que es poden fer
més despeses de les consignades, que no hi ha cap problema.
Capítol III: Els interesos de Préstecs han augmentat 9.650€ degut a què la
Generalitat Valenciana no ens paga les ajudes concedides i ens les han
adelantades els bancs, però ara hem de pagar nosaltres els interessos, i això en tots els ajuntaments
de la Comunitat Valenciana. Sense comentaris, però indignant.
Capítol
IV: Ens hem quedat preocupats i així li ho hem fet saber a l’Alcalde. Sobretot
en el cas del Fem. Els 10.700€ de fem menys per al 2013 són irreals, perquè hi
ha tan gran polèmica a la Mancomunitat que a hores d’ara ningú sap com quedarà
res. Excepte que el proper dilluns 7 de gener comença una vaga perquè no paguen
els treballadors.
Capítol
VI: D’acord amb les ajudes demanades, que sumen 104.489€, concedides per per a obres en pou de bombeig d’aigües fecals,
enllumenat, senyals i estudi PGOU. Però hem observat una vegada més que
continuem sense pressupost per a l’Escola Pública, doncs necessita una bona
reforma integral. Pel seu costat el PSOE també ha fet veure la necessitat
urgent de canviar la bomba d’aigua potable.
En
l’apartat de personal ha estat polèmic el pressupost consignat per al futur i hipotètic secretari: 34.659€
més, i el mateix concepte per a l’actual Secretària interina. Salem no s’ho pot
permetre, però acceptem l’explicació donada: Si ve un nou secretari a ocupar la seua plaça serà a partir d’abril i
es necessiten durant un temps d’adaptació mantenir els dos secretaris, cosa que
sabem que és així perquè ja tenim antecedents recents; en cas de no vindre,
estos diners passarien a funcionament de l’Ajuntament. Hem deixat damunt la
taula la polèmica que hi ha al poble de l’augment del sou de l’Alcalde, cosa
que no és veritat. Continua tenint la mateixa consignació que al principi: 9.
275€ anuals (662’5€ mensulas i les dos extraordinàries).
Després
d’haver repassat i demar explicacions, punt per punt, hem acabat fent una
observació general:
a.-
Manca d’inversions en Educació.
b.-
Manca d’inversions en política juvenil.
c.-
Manca d’inversió en neteja.
d.- Manca d'inversions en Serveis Socials.
Estem bastant satisfets
en com ha funcionat el Plenari d’avui i doblement satisfets perquè tenim un
superàvit de 24.000€ que pocs ajuntament, tal i com està la situació, s’ho
poden permetre. Açò ens anima a seguir treballant pel poble de Salem, tant des
de la nostra Regidoria d’Educació, com exercint un control directe sobre l’equip
de Govern i intentant millorar la
qualitat de vida dels nostres veïns i veïnes en el dia a dia.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada